Методична підказка
Зміни
в соціокультурному середовищі, організації діяльності бібліотек, потреб
користувачів і інформаційних технологій, звичайно, визначають нові вимоги до
бібліотечних працівників. Саме тому наявність різноманітних можливостей для
актуалізації професійних знань та навиків спеціалістів являється важливим
фактором успішного розвитку сучасних бібліотек. Професійні вимоги до
бібліотечних працівників завжди були, є і залишаються сьогодні досить високими.
Саме тому ми намагаємось організувати
для бібліотекарів не стільки підвищення кваліфікації, а реалізувати систему
рекваліфікації, тобто встановлення професійної компетентності бібліотечних
кадрів. Використовувати у своїй діяльності сучасні й різноманітні форми роботи,
які завдяки актуальному змісту, творчому підходу та нетрадиційним назвам здатні
привернути до себе увагу бібліотечних кадрів. Адже під час таких навчань вони
удосконалюють свої навички, вміння, більше дізнаються про сучасні інноваційні
технології, досягнення культури, науки й техніки, а також переймають кращий
професійний досвід.
Набувають поширення нетрадиційні форми
методичної роботи:
Дискусійні
гойдалки – це надзвичайно цікава форма
ознайомлення з новинками дитячої літератури: обговорення книг, їх колективний
аналіз і оцінка учасниками заходу у формі дискусії. Суть цієї ігрової форми –
імітація гойдалок: два партнери почерговими поштовхами дошки розгойдують
«гойдалку», чим сильніший поштовх, тим вище вона злітає. Партнерами стають учасники заходу, які прочитали одну й
ту саму книгу. Вони по черзі висловлюють свої судження про
прочитане, так «гойдалка» починає свій рух: від однієї думки до іншої, від
захоплення до цілковитого неприйняття.
Конкурс бібліотечної
майстерності – пошук, підтримка й пропаганда
бібліотечного досвіду.
Майстер-клас
– одна з форм передання бібліотечного досвіду бібліотекаря. Очолюють
майстер-класи досвідчені, творчі працівники, досвід роботи яких вивчено та
узагальнено. Основні завдання майстер-класу: підвищити рівень компетентності
новопризначених бібліотечних працівників; поширення та взаємообмін кращим досвідом.
Методичний млин
– так як й реальний млин перемелює зерно, організатори млину методично
переробляють велику кількість інформації, узагальнюють та пропагують цікаві,
неординарні, творчі ідеї до втілення їх на місцях.
Школа фахового зростання - як показує досвід роботи, методична діяльність спонукає кожного бібліотекаря до підвищення фахового рівня, сприяє опануванню слухачами бібліотечного досвіду, дає змогу молодим фахівцям навчитися бібліотечної майстерності в старших і досвідчених колег, підтримує в бібліотечному колективі атмосферу творчості, прагнення до пошуку. Головним у Школі являється коуч – досвідчений бібліотекар, здатний до творчої праці. Адже творчий працівник соціально корисний не лише результатами своєї праці. Він передає дух творчості іншим, особливо початківцям. Тому поряд із молодими фахівцями-початківцями – завжди досвідчені кадри. Спонукаючи молодого бібліотекаря до творчої праці, коуч удосконалюється й сам. А потенціал кожної людини безмежний.
Ярмарок бібліотечних ідей – громадський огляд та оцінка методичних здобутків.
Список використаних джерел:
Алункачева, Г. Из лоскутков сплетается узор…: «квист», «фристайл» и «методическая
мельница»: творческий калейдоскоп // Библиотека. – 2013. - № 7. – С. 10-14.
Давидюк, Н. Робочий
зошит методиста позашкільного навчального закладу // Методист. – 2013. - № 9. –
С. 18 – 44.
Василенко, Н.
Організація методичної роботи навчального закладу // Методист. – 2013. - № 11.
– С.20-31.
Губенко, Г., Кожур, І.
Ресурси . Школа фахового зростання : пізнаємо теорію через практику //
Методист. 2013. - № 11. – С. 64 – 68.
Іванова, Я. Дискусійні
гойдалки «Сучасна книжка – сучасним дітям» // Бібліотечний форум України. –
2013. - № 2. – С. 15-16.
Ковальчук, С. Сучасні форми роботи в бібліотеках:
інформація до словника успішного бібліотекаря // Бібліотечна планета . – 2014.
- № 2. – С. 24-26.
Шеламова, Г. Уметь
рассказать о себе // Библиотека. – 2013. - № 5. – С. 15-21.
Немає коментарів:
Дописати коментар