Можна сказати, що цей інтернетівський жарт в повній мірі стосується й бібліотек. Адже не секрет, що роль інформаційних технологій
є вагомим чинником, рушієм у роботі сучасної бібліотеки.
Нещодавно наша
бібліотека була учасником міжнародного вебінару «Робота бібліотек у соціальних
мережах», організатором якого виступила ЦБС для дітей міста Мінська
(Білорусія). Цікава форма співпраці дала нам можливість обмінятися досвідом,
почерпнути щось нове, порадитись у вирішенні тієї чи іншої проблеми.
Лейтмотивом вебінару стало обговорення значення ролі
соціальних мереж у роботі дитячих бібліотек. Ми долучилися до числа учасників.
Цікавою для наших білоруських
колег (про це ми дізнались із коментарів) була презентація директора нашої бібліотеки Лариси Лугової «Інтернет
в бібліотеці. Бібліотека в Інтернеті» з досвіду роботи Львівської обласної
бібліотеки для дітей.
Учасники вебінару обговорили можливості розширення
сфери впливу бібліотеки, завдяки Інтернету. Соціальні мережі «Одноклассники», «ВКонтакте» та ін. розглядались у виступах наших колег як
платформи для спілкування з різними групами користувачів:
- спілкування з читачем (дійсним або ж майбутнім),
- обговорення певних проблем,
- обмін професійним досвідом,
- розваги,
- пошуку друзів,
- зрештою, об`єднання у групи.
Звичайно, спілкування повинно бути
двостороннім, але, на жаль, не часто читач готовий активно коментувати і
долучатись до діалогу – зазначали доповідачі. Проте, не треба зупинятись,
виступаючі пропонували розробляти провокаційні питання, «кидати» їх на «стіну»,
активно спонукати і запрошувати до обговорення.
У всі часи важливою наочною і пізнавальною
формою роботи бібліотек була і залишається виставка. На вебінарі йшла мова про
віртуальні виставки, як можливість популяризувати ресурси бібліотеки в мережі,
для віддалених користувачів, проводити рекламу бібліотеки. Однак, така форма, з
досвіду колег, вимагає не тільки доброї розробки основних розділів виставки
(змісту, ілюстративного наповнення), але, слід звернути увагу на такі
професійні сторони, як опрацювання кожного представленого документу:
бібліографічний опис, обов`язкова коротка анотація чи реферат, бо часто назва
книги не розкриває її змісту.
Працюючи в соціальних мережах, створюючи
свої сайти, блоги, бібліотеки повинні дотримуватись певного інформативного,
етичного іміджу, дизайну. Все має бути продуманим і легко доступним для користувача.
Білоруські колеги відкриті до діалогу.
Звичайно, питання соціального забезпечення роботи бібліотек також піднімались.
Ми були приємно здивовані і раді за білорусів, коли дізнались, що активна
комп`ютеризація бібліотек має державну підтримку, також фінансуються проекти
наших білоруських колег.
Вагомий досвід, яскраві ідеї, напрацювання
– на вебінарі було цікаво і пізнавально. Отож, до нових зустрічей, сябри!
Немає коментарів:
Дописати коментар