Наші колеги з публічних бібліотек Києва діляться своїм досвідом роботи та чекають ваших пропозицій!
Карантинні обмеження,
особливо період заборони приймати користувачів у приміщеннях бібліотеки,
об'єктивно спричинили проблему з виконанням переважною кількістю бібліотек планових показників по кількості користувачів
та виданих документів із фондів бібліотеки, що є головними показниками по
віднесенню бібліотек до тієї чи іншої групи по оплаті праці (додаток 7 до
Наказу № 745). Форс-мажорні обставини не передбачено у Наказі №745, а саме
призупинення бібліотеками обслуговування користувачів та видачі у користування
літератури у зв’язку із введенням жорсткого карантину.
Бібліотеки надзвичайно
активізували онлайновий формат діяльності, надавали онлайн довідки та залучили
до просвітницьких заходів онлайн десятки тисяч віддалених користувачів. Але
план по видачі документів в умовах карантину під загрозою недовиконання.
Працівники Публічної
бібліотеки імені Лесі Українки шукали можливості і в цей непростий період залучити
до послуг бібліотеки якнайбільше користувачів і максимально можливо
використовувати фонди бібліотеки.
Тож діляться своїм досвідом:
- у період карантину їм постійно надходили дзвінки і онлайн звернення щодо подовження терміну
користування отриманими додому через абонемент книжками. Ми продовжили термін
користування вдруге усім, хто вчасно не
повернув, а це, практично, до 80% користувачів абонемента (не з їх вини, а в
силу обставин);
- менше ніж за 1,5 місяця від початку карантину
відчинили вікна бібліотеки і почали готувати книжки до видачі
користувачам за попереднім замовленням. Замовлень посипалося багато . Це допомогло значно нагнати
упущене;
- відкрили вікно для надання послуги ксерокопіювання. Надходили заявки на ксерокопії статей зі збірників, періодики, окремих ілюстрацій і т.п. Коли шукали і готували матеріали для копіювання, заявлені видання, журнали і т.п. проводили видачею у електронній базі через читальний зал. Видачу копій незареєстрованим користувачам враховували у зошиті. Копії платні, - тож підтвердження можна знайти і в бухгалтерських документах; надавали довідки онлайн: у чаті сторінки бібліотеки у мережі Facebook, по телефону.
І ще одна рекомендація від колег.
На сайтах ви виставляєте повні тексти публікацій з фондів бібліотеки, деякі
бібліотеки мають на сайтах електронні бібліотеки. Через Гугл аналітикс ви
можете легко порахувати, скільки кожна з представлених онлайн книжок відкривалася і також додати до
документовидачі.
Задіюйте партнерство. У
садочки передавайте підбірки літератури, шукайте будь-які можливості для активізації використання фонду
бібліотеки, виходячи зі своїх умов.
В період карантинних обмежень колеги практично повідміняли усі заходи, які планували проводити у приміщеннях
бібліотеки. Особливо у тих приміщеннях, простір яких не дає можливості зібрати
одночасно навіть дуже обмежену
аудиторію.
Захід, подія — це вид
людської діяльності, що передбачає зустріч і взаємодію різних людей у певний
проміжок часу з метою реалізації певної спільної мети.
В період карантинних
обмежень - зустріч людей і взаємодія можлива в онлайн форматі. Прямі етери і є взаємодія, бо слухачі-глядачі, залучені
до етеру, мають можливість продемонструвати свою емоцію від зустрічі, ставлять питання в коментарях,
і отримують відповіді.
Кількість учасників
онлайн події рекомендують фіксувати за найбільшим показником кількості глядачів
під час етеру.
Всі решта онлайн
активностей бібліотекарів: інформаційні огляди онлайн, презентації віртуальних
виставок: тематичних, одного автора, і т. д., буктрейлери, відеореклама ресурсів і послуг - то
промоційна, рекламна робота і рахувати її як онлайн події є неправильно.
До закінчення звітного
року - цілий квартал. Сподіваємось, досвід наших колег допоможе об`єктивно порахувати усю
пророблену вами роботу, якої в період карантину виявилося набагато більше, ніж у
докарантинний період.
Немає коментарів:
Дописати коментар