5 жовтня 2020 р.

До питання виконання бібліотеками планових показників в умовах карантину

 Наші колеги з публічних бібліотек Києва діляться своїм досвідом роботи та чекають ваших пропозицій!

Карантинні обмеження, особливо період заборони приймати користувачів у приміщеннях бібліотеки, об'єктивно спричинили проблему з виконанням переважною кількістю бібліотек  планових показників по кількості користувачів та виданих документів із фондів бібліотеки, що є головними показниками по віднесенню бібліотек до тієї чи іншої групи по оплаті праці (додаток 7 до Наказу № 745). Форс-мажорні обставини не передбачено у Наказі №745, а саме призупинення бібліотеками обслуговування користувачів та видачі у користування літератури у зв’язку із введенням жорсткого карантину.

Бібліотеки надзвичайно активізували онлайновий формат діяльності, надавали онлайн довідки та залучили до просвітницьких заходів онлайн десятки тисяч віддалених користувачів. Але план по видачі документів в умовах карантину під загрозою недовиконання.

Працівники Публічної бібліотеки імені Лесі Українки шукали можливості і в цей непростий період залучити до послуг бібліотеки якнайбільше користувачів і максимально можливо використовувати фонди бібліотеки.

Тож діляться своїм досвідом:

- у період карантину їм постійно надходили дзвінки і онлайн звернення щодо подовження терміну користування отриманими додому через абонемент книжками. Ми продовжили термін користування вдруге  усім, хто вчасно не повернув, а це, практично, до 80% користувачів абонемента (не з їх вини, а в силу обставин);

- менше ніж за 1,5 місяця від початку карантину відчинили  вікна бібліотеки  і почали готувати книжки до видачі користувачам за попереднім замовленням. Замовлень посипалося  багато . Це допомогло значно нагнати упущене;

- відкрили вікно для надання  послуги ксерокопіювання. Надходили заявки на ксерокопії статей зі збірників, періодики, окремих ілюстрацій і т.п. Коли шукали і готували матеріали для копіювання, заявлені видання, журнали і т.п. проводили видачею у електронній базі через читальний зал. Видачу копій незареєстрованим користувачам враховували у зошиті. Копії платні, - тож підтвердження можна знайти і в бухгалтерських документах; надавали довідки онлайн:  у чаті  сторінки бібліотеки у мережі Facebook, по телефону. 

І ще одна рекомендація від колег. На сайтах ви виставляєте повні тексти публікацій з фондів бібліотеки, деякі бібліотеки мають на сайтах електронні бібліотеки. Через Гугл аналітикс ви можете легко порахувати, скільки кожна з представлених онлайн книжок  відкривалася і також додати до документовидачі.

Задіюйте партнерство. У садочки передавайте підбірки літератури, шукайте будь-які  можливості для активізації використання фонду бібліотеки, виходячи зі своїх умов.

В період карантинних обмежень колеги практично повідміняли усі заходи, які планували проводити у приміщеннях бібліотеки. Особливо у тих приміщеннях, простір яких не дає можливості зібрати одночасно навіть  дуже обмежену аудиторію.

Захід, подія — це вид людської діяльності, що передбачає зустріч і взаємодію різних людей у певний проміжок часу з метою реалізації певної спільної мети.

В період карантинних обмежень - зустріч людей і взаємодія  можлива в онлайн форматі. Прямі етери і є взаємодія, бо слухачі-глядачі, залучені до етеру, мають можливість продемонструвати свою емоцію  від зустрічі, ставлять питання в коментарях, і отримують відповіді.

Кількість учасників онлайн події рекомендують фіксувати за найбільшим показником кількості глядачів під час етеру.

Всі решта онлайн активностей бібліотекарів: інформаційні огляди онлайн, презентації віртуальних виставок: тематичних, одного автора, і т. д., буктрейлери,  відеореклама ресурсів і послуг - то промоційна, рекламна робота і рахувати її як онлайн події є неправильно.

До закінчення звітного року - цілий квартал. Сподіваємось, досвід наших колег допоможе об`єктивно порахувати усю пророблену вами роботу, якої в період карантину виявилося набагато більше, ніж у докарантинний період.

Немає коментарів:

Дописати коментар